Четвъртък, 28.03.2024

Вестник Евангелски

Стих на деня""

OnLine
RSS Facebook Twitter

Телесното възкресение на вярващите

Main Pic
Публикувана: 05.09.2020
Автор: Сам Уолдърн
Прочетена: 706
Коментари: 0
Библията учи, че при последния съд всички хора ще бъдат възкресени от мъртвите телесно и буквално. Все пак особено важно е обещанието за възкресението на Божиите хора. Това учение на много места е тясно свързано с телесното връщане на Христос (1 Кор. 15:23; 1 Сол. 4:13-17; 2 Сол. 2:1). Това е едно учение, което, подобно на връщането на Христос, е поучавано буквално в Библията дузина пъти. В 1 Кор. 15 Павел защитава в цялата глава учението за телесното възкресение на вярващите. Той ясно дава да се разбере, че смята, че отричането на възкресението на вярващите е отричане на самото евангелие на Христос (1 Кор. 15:12-19). Благовестието на Христос е основата за нашето спасение, така че да отричаме възкресението означава да излезем от сферата на спасението. Това е евангелието, чрез което не трябва да се спасим (1 Кор. 15:1-2).
 
По този начин възкресението е тясно свързано с възкресението на Христос. Неговото възкресение е модел или архетип на нашето възкресение. Тъй като възкресението е било телесно и е оставило гроба празен единствено този вид възкресение може да се приеме за възкресение в библейския смисъл на това понятие (Мт. 27:52; 28:6; Йоан 5:28-29).
 
По-нататъшно доказателство за централността на учението за възкресението за християнската вяра се намира в 2 Тим. 2:16-19 Но избягвай скверните празнословия, защото те ще отиват още по-далеч в нечестие и учението на такива ще разяжда като гангрена; от които са Именей и Филет, които се отстраниха от истината, като казват, че възкресението вече е станало, и събарят вярата на някои. Но твърдата основа, положена от Бога, стои, като има този печат: Господ познава Своите Си, и: Всеки, който изповяда Господнето име, да отстъпи от неправдата.
 
В този пасаж е спомената доктринална грешка, свързана с възкресението. Тя е учела, че възкресението вече се е случило. На нас може да ни се струва, че това не е толкова важно нещо, но някои неща в този пасаж показват, че това е била много сериозно и важно изопачаване на учението.  
 
– В ст. 16 тази грешка е описана като скверно празнословие. Думите буквално означават безбожно и глупаво. ср. употребата на думата безбожно в 1 Тим. 1:9; 6:20; Евр. 1216.
 
– В ст. 16 е казано, че това води към поквара. ср. Римл. 1:18; Юда 15.
 
– В ст. 17 то е сравнено с гангрена (гръцката дума е тази от която произхожда нашата дума гангрена). Ето една дефиниция на тази дума: Болест изразяваща се в сериозно възпаление и възможно разпространение на язви, които изяждат плътта и костите – язва, гангрена, рак.
 
– В ст. 17 Именей е определен кат един от виновниците за разпространението на тази грешка. Вероятно той е същият Именей споменат в 1 Тим. 1:19-20, който е претърпял корабокрушение във вярата и е богохулствал.
 
– В ст. 18 за тези хора е казано, че тези хора са отпаднали от истината поучавайки лъжа. Гръцката дума за отпаднали е използвана в 1 Тимотей 6:21 за тези, които са отпаднали от вярата прегръщайки ранната ерес на гностицизма.
 
– в ст. 18 се казва, че тази грешка е събаряла вярата на някои хора. Вярата на тези хора не просто е била обърквана – тя е била събаряна. Това е думата използвана в Йоан 2:15 (цитат).
 
– Накрая, в ст.19 тази грешка е противопоставена на здравата основа на истината в християнската вяра. Ние можем да мислим, че едно учение, което смята, че възкресението вече е станало е сравнително малка грешка. Но Павел вижда това като отдалечаване от една централна истина на християнската вяра. Причината е, разбира се, че да се каже, че възкресението вече е станало кара един човек драстично да предефинира значението на възкресението.
 
Поради подобни причини в Евреи 6:1 възкресението е определено като едно от основните учения на християнската вяра.
 
Превод: Радостин Марчев
Сподели:
Email Print
Няма коментари :(
най-ново най-четени коментирани

В момента:

Следва:

Слушай на живо
Studio865 865tv Radio865 Християнството predstoi.bg